Dataflytdiagram: Eksempler - Matordningssystem 16 februar 2015 Visninger: 314 763 PDF Link Kompatibel utgave (r): Enterprise, Professional, Standard, Modeler Dataflytdiagram (DFD) gir en visuell representasjon av informasjonsflyten (dvs. data) innenfor et system. Ved å tegne et dataflytdiagram, kan du fortelle informasjonen som leveres av og leveres til noen som deltar i systemprosesser, informasjonen som trengs for å fullføre prosessene og informasjonen som trengs for å bli lagret og tilgjengelig. Denne artikkelen beskriver og forklarer dataflytdiagram (DFD) ved å bruke et matbestillingssystem som et eksempel. Matordningssystemet Eksempel Kontekst DFD Et kontekstdiagram er et dataflytediagram som bare viser toppnivået, ellers kjent som nivå 0. På dette nivået er det bare én synlig prosessnode som representerer funksjonene til et komplett system i forhold til hvordan det samhandler med eksterne enheter. Noen av fordelene ved et kontekstdiagram er: Viser oversikten over grenser til et system Ingen teknisk kunnskap er nødvendig for å forstå med den enkle notasjonen Enkel å tegne, endre og utdype som sin begrensede notasjon Figuren under viser en kontekst Dataflytdiagram som er tegnet for et matbestillingssystem. Den inneholder en prosess (form) som representerer systemet for å modellere, i dette tilfellet, matbestillingssystemet. Det viser også deltakerne som vil samhandle med systemet, kalt eksterne enheter. I dette eksemplet, Leverandør. Kjøkken. Leder og kunde er de enhetene som vil samhandle med systemet. Mellom prosessen og de eksterne enhetene er det datastrøm (kontakter) som indikerer eksistensen av informasjonsutveksling mellom enhetene og systemet. Kontekst DFD er inngangen til en dataflytmodell. Den inneholder en og eneste prosess og viser ingen datalager. Nivå 1 DFD Figuren nedenfor viser nivå 1 DFD, som er dekomponeringen (dvs. nedbryting) av matordningssystemet prosessen vist i konteksten DFD. Les gjennom diagrammet og da vil vi introdusere noen av nøkkelbegrepene basert på dette diagrammet. Eksempel på matordelingssystemdataflowdiagram inneholder tre prosesser, fire eksterne enheter og to datalager. Basert på diagrammet vet vi at en kunde kan bestille. Bestillingsmiddelprosessen mottar bestillingen. videresender den til kjøkkenet. lagre den i bestillingsdatabutikken, og lagre de oppdaterte varelageropplysningene i Inventory-datalageret. Prosessen leverer også et regning til kunden. Leder kan motta Rapporter gjennom Generate Reports-prosessen, som tar vareinformasjon og bestillinger som inngang fra henholdsvis Inventory og Order data store. Leder kan også starte ordrebehandlingsprosessen ved å levere varelager. Prosessen videresender bestillingsordren til Leverandøren og lagrer oppdaterte Inventar-detaljer i Inventory-datalageret. Data Flow Diagram Tips og advarsler Prosessetiketter bør være verbsetninger datalagre er representert av substantiver En datalagring må være tilknyttet minst en prosess En ekstern enhet må være tilknyttet minst en prosess Ikke la den bli for kompleks normalt 5 - 7 gjennomsnittlige mennesker kan klare prosesser DFD er ikke-deterministisk - Nummereringen indikerer ikke nødvendigvis sekvens, det er nyttig for å identifisere prosessene når man diskuterer med brukerne. Data butikker skal ikke kobles til en ekstern enhet, ellers ville det bety at du gir en ekstern enhet direkte tilgang til datafilene Datastrømmer bør ikke eksistere mellom 2 eksterne enheter uten å gå gjennom en prosess En prosess som har innganger, men ingen utganger regnes som en prosess med svart hull Ikke bland opp datastrøm og prosessflyt Noen designere kan føle seg ubehagelig når du ser en tilkobling som kobler fra en datalager til en prosess, uten at trinnet med dataanmodning vises på diagrammet eller annen måte. Noen av dem vil forsøke å representere en forespørsel ved å legge til en kobling mellom en prosess og en datalager, merking av en forespørsel eller forespørsel om noe, noe som er galt. Husk at Data Flow Diagram er designet for å representere utveksling av informasjon. Koblinger i et dataflytdiagram er for å representere data, ikke for å representere prosessflyt, trinn eller noe annet. Når vi merker en datastrøm som slutter i en datalagring en forespørsel, betyr dette bokstavelig talt at vi sender en forespørsel som data til en datalager. Selv om dette kan være tilfelle i implementeringsnivå som noen av DBMS støtter bruken av funksjoner, som inntar noen verdier som parametere og returnerer et resultat, i Data Flow Diagram, har vi en tendens til å behandle datalager som en eneste dataholder som gjør har ingen bearbeidingskapasitet. Hvis du vil modellere systemflyten eller prosessstrømmen, bruk stedet UML Activity Diagram eller BPMN Business Process Diagram. Hvis du vil modellere den interne strukturen i datalageret, bruk Entity Relationship Diagram. Du kan være interessert i Data Flow Diagram med eksempler - Securities Trading Platform 16. februar 2015 Visninger: 17 189 PDF Link Kompatibel utgave (r): Enterprise, Professional, Standard, Modeler Data Flow Diagram (DFD) gir en visuell representasjon av informasjonsflyten (dvs. data) i et system. Ved å tegne et dataflytdiagram, kan du fortelle informasjonen som leveres av og leveres til noen som tar deler i systemprosesser, informasjonen som trengs for å fullføre prosessene og informasjonen som trengs for å bli lagret og tilgjengelig. Denne artikkelen beskriver og forklarer dataflytdiagram (DFD) ved å bruke en verdipapirhandelsplattform som et eksempel. Verdipapirhandelsplattformen Eksempel Kontekst DFD Figuren under viser et kontekst Dataflytdiagram som er tegnet for en sikkerhetshandelsplattform. Den inneholder en prosess (form) som representerer systemet for å modellere, i dette tilfellet verdipapirhandelsplattformen. Det viser også deltakerne som vil samhandle med systemet, kalt eksterne enheter. I dette eksemplet, CS Assistant. Kunde og megler er de enhetene som vil samhandle med systemet. Mellom prosessen og de eksterne enhetene er det datastrøm (kontakter) som indikerer eksistensen av informasjonsutveksling mellom enhetene og systemet. Kontekst DFD er inngangen til en dataflytmodell. Den inneholder en og eneste prosess og viser ingen datalager. Nivå 1 DFD Figuren nedenfor viser nivå 1 DFD, som er dekomponeringen (dvs. nedbryting) av verdipapirhandelsplattformsprosessen vist i sammenheng DFD. Les gjennom diagrammet, og så vil vi introdusere noen av nøkkelbegrepene basert på dette diagrammet. Verdipapirhandel plattformen Data Flow Diagram eksempel inneholder fem prosesser, tre eksterne enheter og tre data butikker. Selv om det ikke er noen retningslinjer for utforming som styrer posisjonering av figurer i et dataflytdiagram, har vi en tendens til å sette prosessene i midten og datalagerene og eksterne enheter på sidene for å gjøre det lettere å forstå. Basert på diagrammet vet vi at en kundeserviceassistent gir kundedetaljer til Open Account-prosessen. Resultatet er at kundeinformasjonen lagres i kundedatabutikk og kontodata blir lagret i konto datalager. Selv om vi sa at forsøket på å lagre kunde - og kontoopplysninger skjer etter at detaljene er levert av kundeserviceassistenten. Dataflytdiagrammet innebærer ikke noe slikt. Det er vår sunn fornuft som fører oss til å tolke diagrammet på den måten vi forstår det naturlig. Strengt tatt forteller diagrammet oss at Open Account-prosessen mottar kundeopplysninger og produserer kunde - og kontoinformasjon, uten ordre som er spesifisert. Merk at Data Flow Diagram ikke svarer på hvilken måte og i hvilken rekkefølge informasjonen blir brukt i et system. Hvis denne informasjonen er viktig og verdt å nevne, bør du vurdere å modellere den med diagrammer som BPMN Business Process Diagram eller UML Activity Diagram. Prosessen Sjekk Transaksjon mottar Transaksjonsdetaljer fra Transaksjonsdatabutikken og send den videre til Kunden. En kunde kan sette inn penger ved å gi innskuddsbeløpet og resultatet er at den oppdaterte kontosaldoen blir lagret i konto datalageret. På samme måte kan en kunde trekke ut penger. Resultatet er at han vil motta tilbaketrukket beløp og den oppdaterte kontosaldoen vil bli lagret i konto datalageret. Til slutt kan både kunden og megleren starte prosedyre for bestilling av plass, noe som resulterer i at transaksjonsdetaljer blir lagret i transaksjonsdatabutikken. Place Order-prosessen overfører også Transaksjonsdetaljer til børsenteret. som er en enhet ut av systemets omfang. I neste avsnitt presenterer vi en måte å representere denne typen enhet på. Nivå 2 DFD På samme måte som prosessen i kontekst DFD, kan prosesser i nivå 1 DFD også dekomponeres til et dypere nivå eller til og med nivåer av prosessdetaljer. Figuren under viser nivå 2 DFD av Place Order-prosessen. De eksterne enhetene og datalagerene i denne DFD-enheten samsvarer med de som er vist i det øvre nivået (dvs. diagrammet ovenfor). Hva som gjør det annerledes er sammenbruddet av Place Order-prosessen i Place Order (Online) prosess og Place Order (Offline) - prosessen. Basert på dette diagrammet vet vi at en kunde kan utføre bestillingsordre (online) ved å levere bestillingsdetaljer mens en megler kan utføre bestillingsordre (telefon) også ved å levere bestillingsdetaljer i begge tilfeller som forårsaker transaksjonsdetaljer lagret i transaksjonsdatabutikken og bestått til børsenteret. Bruke stereotype for modellering av en spesiell type enhet Stereotype og merkede verdier er slags utvidelsesmekanismer innført av Object Management Group (OMG). Det tillater designere å utvide vokabularet til UML for å skape nye modellelementer. Som et programvareverktøy, utvider Visual Paradigm støtten til stereotype til ikke-UML-standarder som DFD og ERD. Ta verdipapirhandelsplattformen som eksempel, vi kan definere en stereotype tredjepart for ekstern enhet. Eksterne enheter med stereotypen som er tildelt, sies å være en slags tredjepartsenhet. Vær oppmerksom på nivået på detaljer I dette Data Flow Diagram-eksemplet brukes orddetaljene mange ganger når de merker data. Vi har kundedetaljer, transaksjonsdetaljer osv. Hva om vi skriver dem eksplisitt som kundenavn, e-postadresse, jobb, adresse og lagernummer, beløp, budpris Er dette riktig Vel, det er ikke noe konkret svar på dette spørsmålet, men prøv å spør deg selv et spørsmål når du bestemmer deg. Hvorfor tegner du en DFD I de fleste tilfeller er Data Flow Diagram trukket i den tidlige fasen av systemutvikling, hvor mange detaljer ennå ikke skal bekreftes. Bruken av generelle terminologier som detaljer, informasjon, legitimasjon gir absolutt plass til diskusjon. Men ved hjelp av generelle vilkår kan det være snakk om manglende detaljer og gjøre designet tapt sin nytte. Så det er virkelig avhengig av formålet med designen din. Ikke overdrawn I et Data Flow Diagram fokuserer vi på samspillet mellom systemet og eksterne parter, i stedet for den interne kommunikasjonen mellom grensesnitt. Datamengder mellom grensesnitt og de anvendte datalagerene anses derfor å være utenfor omfanget og bør ikke vises i diagrammet. Ikke bland opp datastrøm og prosessstrøm Noen designere kan føle seg ubehagelig når de ser en kontakt som kobler seg fra en datalager til en prosess, uten at trinnet med dataanmodning blir vist på diagrammet eller annen måte. Noen av dem vil forsøke å representere en forespørsel ved å legge til en kobling mellom en prosess og en datalager, merking av en forespørsel eller forespørsel om noe, noe som er galt. Husk at Data Flow Diagram er designet for å representere utveksling av informasjon. Koblinger i et dataflytdiagram er for å representere data, ikke for å representere prosessflyt, trinn eller noe annet. Når vi merker en datastrøm som slutter i en datalagring en forespørsel, betyr dette bokstavelig talt at vi sender en forespørsel som data til en datalager. Selv om dette kan være tilfelle i implementeringsnivå som noen av DBMS støtter bruken av funksjoner, som inntar noen verdier som parametere og returnerer et resultat, i Data Flow Diagram, pleier vi å behandle datalager som en eneste dataholder som ikke ha noen bearbeidingskapasitet. Hvis du vil modellere systemflyten eller prosessstrømmen, bruk stedet UML Activity Diagram eller BPMN Business Process Diagram. Hvis du vil modellere den interne strukturen i datalageret, bruk Entity Relationship Diagram. Du kan være interessert iSlideshare bruker informasjonskapsler for å forbedre funksjonalitet og ytelse, og for å gi deg relevant reklame. Hvis du fortsetter å surfe på nettstedet, godtar du bruken av informasjonskapsler på denne nettsiden. Se vår brukeravtale og personvernregler. Slideshare bruker informasjonskapsler for å forbedre funksjonalitet og ytelse, og for å gi deg relevant annonsering. Hvis du fortsetter å surfe på nettstedet, godtar du bruken av informasjonskapsler på denne nettsiden. Se vår personvernerklæring og brukeravtale for detaljer. Utforsk alle favorittemner i SlideShare-appen Få SlideShare-appen til å lagre for senere, selv frakoblet Fortsett til mobilnettstedet Last opp påloggingsoppføring Dobbeltklikk for å zoome ut En prosjektrapport om elektronisk handel Del denne SlideShare LinkedIn Corporation kopi 2017Even hvis noen av dine kolleger har et problem for hver løsning være en rollemodell og bevis på at du opptrer som en dame. tenk som en mann og jobbe som en sjef. Vær en rollemodell og husk at hvordan du får andre til å føle seg selv, sier mye om deg. Vær en rollemodell og vis at divas ikke gjør drama, de gjør forretninger. Vær en rollemodell og vis at vellykkede mennesker alltid har to ting på sine lepper: stillhet og smil. Vær en rollemodell og la en liten gnist hvor du enn går og i hva du gjør. Bli inspirert og glem å fly. rollemodeller K. K. Kommunikasjonspolitikk, Markedsplanlegging Forretningsplanlegging, Forretningskommunikasjon Finans, Industriell Markedsføring, Europeisk integrert marked etc. Men den virkelige utdanningen kommer utenfor universitetet: I forretningsbøkene leser du etter klassene i fritiden. Bøker, som du ikke bare leser med øynene dine, men også med ditt hjerte og sult for nye ferdigheter, sult for å være en bedre profesjonell og en bedre person. I samtalene med ekte ledere med verdifull erfaring innen markedsføring og salg. Har du lagt merke til hvor lyst de egentlige lederne og fagfolkene er. Jeg snakker ikke om de som snakker for mye, vet alt og bruker alltid ordet jeg, i stedet for ordet vi. Jeg snakker om den virkelige verdien av fagfolk. De skinner med sin tilstedeværelse, med deres karisma, med sin verdsopplevelse og de snakker alltid i form, fordi de er lagspillere og laginspiranter. Jeg elsker denne typen ledere, og jeg er glad jeg hadde en sjanse til å jobbe med slike. De er virkelig verdt å kjenne personligheter, og du kan lære mye av deres ledelsesstil. I ekstra seminarer, opplæring og kurs finner du og har, for å forbedre deg selv. Selv om firmaet ikke gir deg slike, må du gjøre alt for å finne deg selv slike aktiviteter og delta i dem. Ikke vent noen andre å tenke på deg, du er den første personen, som må gjøre det selv. Gjør det med ditt hjerte i ditt hjerte. Ikke fordi du må gjøre det på denne måten. Ikke fordi din leder forventer det fra deg. Men fordi du forventer det fra deg selv først. Du må være tro mot deg selv og dine valg. Og mens du gjør det som er nevnt ovenfor, er det en ting du aldri bør glemme: Det vil alltid være hatere. Men hvis du fortsatt kan høre dem, så er din lidenskap ikke høyt nok. Slike Gud er Seth Godin 8211, en amerikansk forfatter, entreprenør, markedsfører og høyttaler. Her er noen av sitater om markedsføring og ledelse. Folk don8217t kjøper varer og tjenester. De kjøper relasjoner, historier og magi. Kostnaden ved å være feil er mindre enn kostnaden ved å ikke gjøre noe. Hvis det skremmer deg, kan det være en god ting å prøve. Grunnen til at det ser ut til at prisen er alle kundene bryr seg om, er at du har gitt dem noe annet å bry seg om. Don8217t finne kunder for dine produkter, finn produkter for dine kunder. Alle er ikke kunden din. Du har alt du trenger for å bygge noe langt større enn deg selv. Vær ekte. Vær bemerkelsesverdig. Vær verdt å koble med. Vennligst, vent å vente på et kart. Vi belønner de som tegner kart, ikke de som følger dem. Grunnen til at de vil at du skal passe inn er at når du gjør det, kan de ignorere deg. Folk don8217t kjøpe hva de trenger. De kjøper det de vil ha. Jeg kan fortelle deg dette: Ledere har ingenting til felles. Snart er ikke så bra som nå. Du har ingen anelse om hva du gjør. Hvis du gjorde det, ville du være en ekspert, ikke en kunstner. Spennende er bra. Mattering er viktigere Da jeg først så utseendet til Roel van de Wiele på scenen i videopresentasjonen i dag, tenkte jeg å, hva en merkelig mann. Og så begynte han å snakke om ikke den virtuelle verden, men om den virkelige og å minne på veldig spennende måte om regelen, jobber hardt, spiller hardt. Noen av hans vise ord i denne videopresentasjonen: Hvis du må spise en frosk, stirrer du ikke for lenge på den. Og hvis du må spise mange frosker, starter du ikke med den minste. Når du er entusiast og du vil gjøre det beste ut av livet ditt, bruker du ofte ordet Ja Ja, jeg gjør det. Og dere alle vet det nei er din beste venn, men det er veldig vanskelig. I forretninger hvis to menn alltid er enige, er en av dem unødvendig. Det vakreste ordet i utdanningen av barna er nei, fordi hvis du alltid bruker ja, du er ganske likeable, men vi respekterer. Si 8220no8221 til ting, som umiddelbart har resultater, fordi det ikke gjør livet i gang. Europeere har klokkene og afrikanerne har tid. Målet er en drøm med deadline. Ønsker du mer I videoen nedenfor kan du se den inspirerende presentasjonen av denne sjarmerende belgiske, som påminner meg om ikke å dømme en bok etter omslaget. Bli inspirert og ikke glem å fly K. K. De var for meg en modell for: hvordan en vellykket presentatør bør handle hva som skal være kroppsspråket til presentatøren hvordan man lager en presentasjon hvordan man presenterer den foran respektive publikum på den mest karismatiske, bemerkelsesverdige og effektive måten. Det var en base for sammenligning. Og det er det fortsatt. I dag presenteres materialet 4 TED-snakk presentasjoner på markedsføring, som sikkert vil motivere deg ved å presentere markedsføring i 4 forskjellige perspektiver. Seth Godin: Stammene vi leder Dan Cobley: Hva fysikk lærte meg om markedsføring Rory Sutherland: Livsleksjoner fra en annonse mann Stefan Sagmeister: Tidsstyrken Bli inspirert og don8217t glemmer å flykte K. K. Post navigasjon
No comments:
Post a Comment